Duchovní podpora

... a poskytuji vám tuto Zemi k dozrávání ...

Uživatelské nástroje

Nástroje pro tento web


projekty:veda:poselstvi:start

Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Obě strany předchozí revize Předchozí verze
Následující verze
Předchozí verze
projekty:veda:poselstvi:start [17.11.2014 17:01]
Marek Ištvánek [Akce a reakce]
projekty:veda:poselstvi:start [24.02.2023 13:54] (aktuální)
Marek Ištvánek ↷ Stránka přesunuta z 'projekty:veda:inspirace:poselstvi:start' do 'projekty:veda:poselstvi:start'
Řádek 1: Řádek 1:
 ====== Co říká Poselství ====== ====== Co říká Poselství ======
 +
 +{{indexmenu_n>​1}}
 +
 +> ... Můžete si toto základní vědění snadno sestaviti z mého Poselství, ale musíte při tom býti jako děti, které se namáhají přiřaditi správně k sobě jednotlivé krychle obrázkové stavebnice, až z toho vznikne zcela určitý obraz. ...
 +> [[dpg>​kruh_bytostneho|95. Kruh bytostného.]]
  
 ===== Síla ===== ===== Síla =====
-[[slovo>​start?​do=search&​id=s%C3%ADla+s%C3%ADly+s%C3%ADle+s%C3%ADlu+silou|vyhledání]] 
  
 <​blockquote>​ <​blockquote>​
Řádek 42: Řádek 46:
 </​blockquote>​ </​blockquote>​
 ===== Pohyb ===== ===== Pohyb =====
 +
 +<​blockquote>​
 +... Vůle vychází z Prasvětla od Boha Otce, přímo skrze Imanuele a v krouživém oběhu se vrací zpět a jde od Imanuele skrze Ježíše zpět k Prasvětlu. Takový je oběh záření Božského trigonu. Z toho povstal v nynějším naplnění Božský trigon: Bůh Otec jako hlava, pak Ježíš trochu níže vpravo, Imanuel vlevo, spojeni pevně zářením. Tím vzniká forma trojúhelníku. Také zde splnil se tedy zákonitý koloběh zpět k prapůvodu. Předcházel jako první, všem ostatním uzavírajícím se kruhům dění! Všechny ostatní musí nyní následovat. – ...
 +<​cite>​[[slovo>​doznivani/​prednaska33|33. Budiž Světlo.]]</​cite>​
 +</​blockquote>​
  
 <​blockquote>​ <​blockquote>​
Řádek 61: Řádek 70:
  
 <​cite>​[[slovo>​poselstvi:​dodatek:​zivot|Život]]</​cite>​ <​cite>​[[slovo>​poselstvi:​dodatek:​zivot|Život]]</​cite>​
 +</​blockquote>​
 +
 +<​blockquote>​
 +... //Pohyb// jest základní zákon v celém stvoření právě tak, jako zde na zemi. ...
 +
 +... Teprve pohybem může se vše formovati a utvářeti. Pohyb, neustávající pohyb, jest proto také //​udržovatelem a ozdravovatelem//​ všeho, co se nachází ve stvoření. ...
 +
 +... //Pohyb// jest hlavním přikázáním pro všechno, co spočívá v tomto stvoření. Neboť toto stvoření povstalo z pohybu, jest jím udržováno a stále obnovováno! ...
 +
 +<​cite>​[[slovo>​doznivani:​prednaska22|22. Pohyb zákonem stvoření.]]</​cite>​
 +</​blockquote>​
 +
 +<​blockquote>​
 +... Tak proudil svěží proud duchovních sil živé vody až dolů k zemi a odtud, ve formě vděčného uctívání,​ jako výron trvalého prožití, míruplně opět vzhůru, k všeudržujícímu prameni. ...
 +
 +<​cite>​[[slovo>​doznivani:​prednaska81|81. Smysl pro rodinu.]]</​cite>​
 </​blockquote>​ </​blockquote>​
  
Řádek 132: Řádek 157:
 <​cite>​[[slovo>​poselstvi:​prednaska66|66. Hrubohmotnost,​ jemnohmotnost,​ vyzařování,​ prostor a čas.]]</​cite>​ <​cite>​[[slovo>​poselstvi:​prednaska66|66. Hrubohmotnost,​ jemnohmotnost,​ vyzařování,​ prostor a čas.]]</​cite>​
 </​blockquote>​ </​blockquote>​
 +
 +<​blockquote>​
 +... Vy víte, že ze Světla se paprsky štěpí a rozdělují se ve zcela určité poddruhy. V každé další úrovni směrem dolů jest ochlazením vyvinut vždy znovu nový poddruh, tedy oddělen. Tento poddruh nemohl se odděliti pod větším tlakem, trvajícím nad hranicí dosavadní úrovně, ale teprve dalším ochlazením a tím sníženým tlakem nebo stupněm horkosti mohl se uvolniti a osamostatniti se.
 +
 +Každé takové oddělení nebo odloučení dává současně také nové zformování odděleného druhu k tomu odpovídající bytostnou postavou. Tento děj provádí se úplně samočinně podle zákona stvoření. Tak vzniká celý řetěz se svými různými bočními skupinami pomáhajících a budujících bytostných,​ o nichž jsem k vám mluvil.
 +
 +A všichni jsou vzájemně spjati, takže možno říci, že si podávají ruce.
 +
 +Tento celý řetěz //​bytostných//​ stojí jen ve vůli Boží. Jsou ztělesněnými uzly paprsků, které rozvádějí dál a ve svých zcela určitých druzích jsou vždy //dárci// ve stvoření, kteří, takto působíce, //září dolů// a pronikají celým stvořením.
 +
 +Tedy připomínám,​ bytostní jsou //dárci// zářivých sil Božského vyzařování,​ kteří, poslouchajíce tlaku anebo stojíce pod tlakem //se shora, vždy září dolů!// Protiproud dávají ztělesnění duchovní, kteří z těchto záření přijímají a je //​zužitkováním vzhůru vyzařují!//​
 +
 +//V tom spočívá koloběh záření ve stvoření!//​ V prvním okamžiku jste však poněkud zmateni a domníváte se, že je v tom rozpor, protože jsme mluvili o tom, jak Prastvoření v čistě duchovním září dolů na všechny lidské duchy a myslíte nyní, že do stvoření vybíhají dolů dva druhy záření vedle sebe: bytostné a duchovní.
 +
 +To samo o sobě není falešné, neboť tyto dva druhy záření stojí již vedle sebe, ale rozdíl je v jejich působení, které vyvolává koloběh.
 +
 +Vy víte, že jsem vám říkal o vyzařování Prastvořených,​ čistě duchovních. Ale účinek //těchto// vyzařování je jiný než Prastvořených bytostných. Vyzařování bytostných je //​dávající,​ předávající,​ zprostředkující//,​ jak jsem zdůraznil. Stále jsem upozorňoval již od začátku ve svém Poselství na to, že Prastvoření v čistě duchovním, tedy čistě duchovní, ve svých rozličných druzích působí na lidstvo //jako obrovské magnety,// tedy //​přitažlivě//​ nebo //ssavě.//
 +
 +Obraz k tomu mohu vám teprve dnes doplniti, když ostatní přednášky předcházely a ujasňováním k tomu připravily půdu. Ve skutečnosti rozšiřujeme dnes jen to, co bylo dosud řečeno a o čem jste si pravděpodobně neudělali zcela odpovídající obraz. Když se mluvilo o vyzařováních,​ představovali jste si vyzařování //vždy jako dolů působící.//​
 +
 +Jsou však dva druhy jejich různého účinku. Zcela přirozeně jdou vyzařování Prastvořených,​ čistě duchovních také dolů, ale jejich //účinek je vzhůru usilující//​ přitažlivou silou, jíž nemají bytostní, kteří jsou vždy jen //​darujícími,//​ tedy //​dávajícími!//​
 +
 +Duchovní je //​povzbuzující//​ svou schopností //​přitažlivosti.//​ A v tomto výkonu přitažlivosti spočívá vlastně a jedině tak zvaná svobodná vůle rozhodnutí,​ budete-li správně uvažovat. Dokonce mnohem více než to, je v tom také ještě bezpodmínečně spravedlivé rozdělení odměny nebo trestu, jež přichází na dotyčného jako následek rozhodnutí!
 +
 +Přemýšlejte o tom zcela klidně a představte si obrazně tyto děje ve všech podrobnostech. Uvidíte náhle před sebou překvapující //​jednoduchost//​ zákonitosti ve stvoření i bezpříkladnou jasnost všeho. Uvidíte také, že duchovní, vzdor jemu poskytnuté svobodné vůli k rozhodnutí,​ jest od této chvíle spojeno s účinnou závazností na následky a to //tímže// zákonem.
 +
 +//Jediná// schopnost duchovního působí tedy mnohostranně,​ //tak// spravedlivě,​ //tak// důsledně, že musíte před tím zůstat stát s úžasem,​ jakmile to správně poznáte.
 +
 +Je přece zcela srozumitelné,​ že tato magnetická schopnost přitahování duchovního pod zákonem přitažlivosti stejného druhu přitahuje vždy jen //to,// co jest schopností rozhodnutí //​chtěno,//​ nic jiného. A sice zcela přesně se všemi nejjemnějšími odstíny a zabarvením dobra tak jako zla! Zamyslete se jen důkladně nad tím! Není to těžké. Tolik představivosti musí vyvinout //každý// člověk.
 +
 +Této schopnosti přitahování duchovního je dána jako protiváha schopnost rozhodnutí,​ které nepotřebuje bytostné, dávající vždy jen svým vlastním způsobem! Duchovní přitahuje přirozeně také vždy jen to, co odpovídá jeho současnému chtění, protože každé chtění uchopí ihned celého ducha, prosvítí nebo prožhaví ho, čímž se schopnost přitahování teprve vyvolává a vzniká přiměřeně k současnosti.
 +
 +Schopnost přitahování nemůže duch se sebe setřásti, neboť ona jest jeho vlastní, nebo jasněji řečeno, vlastnictvím nebo částí jeho druhu. Toho se nezbaví. A jako jiná část duchovního druhu jest mu přidána určující schopnost rozhodnutí,​ to jest žádosti nebo chtění, kterého se rovněž nemůže zbavit, protože má působiti //​pomocně//​. Jinak by duchovní přitahovalo prostě //​všechno,//​ co jest, bez ladu a skladu a mohlo by býti těžce obtíženo.
 +
 +Takové chyby jsou však ve stvoření vyloučeny spravedlivým zákonem přitažlivosti stejného druhu, který je svou činností jako veliký, nepodplatitelný strážce pořádku. Spojte to nyní všechno, dejte tomu ožíti před vašima očima a získali jste při tom mnoho pro své vědění. Musíte se také namáhati a je-li nutno, zabývejte se tím celé hodiny a dny tak dlouho, až to správně pochopíte. Pak je vám tím dán opět jeden klíč do ruky, který otvírá mnohé, téměř veškeré brány ve stvoření k vašemu porozumění! ...
 +
 +... Bytostné září a //daruje// se shora dolů, čistě duchovní září rovněž dolů, působí však při tom místo dávání magneticky přitažlivě!
 +
 +A protože Prastvoření,​ čistě duchovní nacházejí se na nejvyšší hranici stvoření, jak to odpovídá jejich druhu a protože mají nejsilnější sílu přitažlivosti v duchovním,​ působí jako obrovské magnety na všechno, co je duchovního druhu, //​udržují//​ to a dávají svému druhu odpovídajícímu,​ tedy v tomto a ve všech případech //vždy jen tomu// zpracovanému,​ //dobru// prouditi //vzhůru// ze všech úrovní, zatím co od nich samotných pak vše, jimi zpracované,​ je zase odsáto nebo odtaženo Božským, jehož síla přitažlivosti je přirozeně ještě silnější.
 +
 +Připomínám,​ že vždy jen //​zpracované//​ dobro je přitahováno vzhůru a sice jen samotná //​záření,//​ jež můžeme označiti jako výsledek duchovního působení.
 +
 +Nyní vám chybí pojem pro nutné //​zpracování.//​ Zpracování děje se //pouze chtěním// duchovního,​ jež je mu vlastní a které proto vůbec nic jiného nedovede, než bezpodmínečně stále něco chtít, i když je to jen nějakým vnitřním nutkáním.
 +
 +A tento děj nebo činnost, můžeme to nazvat také //pohybem// chtění, přitahuje v prožhavení to, co je současnému druhu stejnorodé ze záření darovaných bytostnými.
 +
 +//Ve spojení// vyzařování chtění duchovního s dary bytostného,​ jež jsou stejného druhu jako toto chtění, je obojí znovu zesíleně prožhaveno. Tímto prožhavením vzniklé užší vázané spojení vydává nové vyzařování jiného, ale také silnějšího obsahu.
 +
 +V tom jest tak zvané //​zpracování.//​ A tato, //novým spojením pozměněná záření// jsou přitahována nejblíže //​vyšší//​ úrovní a tím pozvedána, jdou tedy vzhůru.
 +
 +Tento děj opakuje se trvale od úrovně k úrovni směrem vzhůru, když … není zlým chtěním nebo vlažností duchovního usilování vzhůru podvázán a odříznut; neboť jen dobré chtění vede vzhůru.
 +
 +Vlažnost je brzda, která nedovolí udržovati nutný pohyb. Následuje pak váznutí v celém stvoření a //to// je to, čím pozemské lidstvo tak zhřešilo. Zhřešilo proti celému stvoření a tím také proti vůli Boží, proti Duchu Svatému!
 +
 +Přivodilo váznutí v koloběhu,​ který je teprve nyní zase přiváděn do správného,​ dokonce zesíleného pohybu a tím strhne dolů vše, co se proti němu vzpíravě stavělo. --
 +
 +Nejsou to tedy záření duchovního sama ze sebe, jež vedou vzhůru, to si musíte předem ujasniti. Tato prostá vlastní vyzařování jsou //​přizpůsobena//​ dotyčným úrovním, v nichž se duchovní ve svých lidských ztělesněních současně nachází a jsou proto také přiměřeně ochlazena. Musela by trvale zůstat ve stejné úrovni, kdyby nutkající chtění duchovního nepřitahovalo a tím současně nezpracovávalo dary nebo záření bytostných.
 +
 +I to děje se všechno úplně samočinně. Nastane přiměřené spojení záření, jemuž se duchovním pohybem chtění dostane silnějšího stupně teploty a tím možnosti spojení s přitažlivostí vyšší úrovně, jež se ihned dostaví.
 +
 +Kroužení záření můžete si přibližně představiti //tak,// jako oběh krve v lidském těle, který tím dává přibližný odlesk dění ve stvoření.
 +
 +Pohyb záření je tedy ve stvoření zcela prostý a přece přísně podmíněný:​ bytostné září jen dolů a je vždy jen //​darující,//​ dávající. Duchovní září rovněž ze sebe dolů, vzdor tomu působí však v usilování vzhůru podle vylíčení,​ které jsem vám právě dal.
 +
 +To se týká samozřejmě zase jen //​záření//​ samotných, ne snad těch duchů, kteří se stali //​osobnostmi,//​ lidských duchů. Tito nacházejí svou cestu vzhůru nebo dolů zákonem tíže, který je ve skutečnosti úzce spojen se zákonem přitažlivosti stejného druhu, oba působící tak jako jeden.
 +
 +Jde-li usilování,​ tedy chtění a přání lidského ducha vzhůru, tvoří jím zpracovaná záření, která jsou vždy se shora přitahována,​ //cestu,// silnici vzhůru pro něj samého, po níž on kráčí nahoru zcela zákonitým způsobem. Při tom přitahuje vždy výše a výše položená záření bytostných,​ jež mu pomáhají při výstupu jako lano, nebo jako nitky, protože jejich zpracováním dostává i jeho duchovní forma stále více tepla, jež mu dává stoupati vzhůru a činí ho trvale lehčím, světlejším,​ prožhavenějším.
 +
 +Přes úzkou souvislost všech dějů jsou vždy ještě mnohé zvláštní vedlejší děje, vycházející v každém případě jeden z druhého a jsou tímto postupem podmíněny a spolu spředeny.
 +
 +Nechci-li vám porozumění pro to ztížiti, nemohu se dotýkat těchto vedlejších dějů. Ale to, co jsem vám dnes řekl, stačí, aby vám to dalo pevnou oporu pro další postup vpřed a pozdější vlastní bádání.
 +
 +Jest tedy bytostné stále jen ve vůli Boží //​rozdávající,//​ zatím co všechno duchovní svou schopností přitažlivosti ve chtění stále zůstávalo jen požadujícím a beroucím. ...
 +
 +<​cite>​[[slovo>​doznivani:​prednaska51|51. Koloběh záření.]]</​cite>​
 +</​blockquote>​
 +
 +<​blockquote>​
 +... Vy víte, že vše, co se ve světech může zformovati, spočívá ve //​vyzařování//​ nejsvětějšího Světla. Vyzařování Světla obsahuje vše, co bylo třeba k vytvoření všech světů a čeho nelze postrádat k jejich udržení. Chcete-li mne správně sledovati, učiňte předem ostrý rozdíl mezi Bohem, //​samotným//​ všesvatým Světlem a mezi Božím //​vyzařováním.//​
 +
 +Nesmíte udělat chybu a myslet, že Světlo a jeho vyzařování jsou //jedno,// protože záření přichází ze Světla. Takové odůvodnění by vyplývalo //​z lidského//​ myšlení, které nemůže dosáhnout až do těchto výšek a proto také nemůže najít správného pojmu.
 +
 +Spokojte se proto tím, říkám-li,​ že bezprostřední vyzařování Boží je sice Božské, ale není Bohem samým. To je tedy //dvojí// a nepovažujte to za jedno.
 +
 +Bezprostřední vyzařování Boží má však opět svou hranici v hradu Grálu. Za ním je již //​změněné//​ a nelze je proto již označovati jako Božské.
 +
 +Čím více se snáší dolů, tím více změn učiní ochlazováním a s ním spojenými proměnami. Přesto však musíme je stále nazývati vyzařováním Světla, kterým i ve všech proměnách zůstává. Jsou tu však určité rozdíly.
 +
 +Toto vše jsem již v mém Poselství vysvětloval dost obšírně, abych tím dal přesný obraz. Dnes chci mluvit jen o stavbě //země.// Proto přejdu proměny vyzařování Světla až k hmotnosti i jejich účinky a začnu ihned mluvit o samotné zemi. Není tak snadné ze světového prostoru vyjít a zformovat nějaký bod začátku. Je tu přece všechno různé a v neustálém pohybu. Snažte se proto ujasnit si naprosto jedinou větu:
 +
 +//Všechno základní, ženoucí, budující, tvořící a udržující jest záření!//​
 +
 +Zde musí vaše touha po vědění pevně zakotviti. Tlak nebo síla Světla sama vynucuje hnací a krouživý pohyb, takže nic se nemůže zastaviti.
 +
 +A v tomto trvalém pohybu, spojeném s oteplováním a ochlazováním se všechno //​formuje.//​ Vždycky podle zcela určitého druhu. Všechno se musí formovati podle zákonů záření a ne jinak.
 +
 +Toto učiňte základem obrazu, který vám chci dát.
 +
 +Na cestě až dolů k těm místům, kde se mohou zhutniti a formovati hmotnosti, odloučilo se ze záření již mnohé k vlastnímu zformování,​ jako různé stupně čistě duchovního,​ duchovního a bytostného. Tak se mohly utvářeti úrovně a světy, které krouží samy v sobě a nepřekročí určité hranice.
 +
 +V přiměřeném ochlazení záření mohly se sraziti i hrubohmotné horniny země, při čemž těmto horninám přesně přizpůsobení bytostní pomocníci vědomě pomáhali. Při této práci nabývali také stále stoupajícího sebevědomí a tím i přiměřených lidských forem.
 +
 +Při tom se rovněž oddělily vody od vzduchu a země.
 +
 +Začněme tedy tím, že při našem pozorování nacházíme nejprve na tomto díle světa jen vzduch, vodu, zemi a horniny. Toto vše bylo již obsaženo ve vyzařování Božím, mohlo se však srážeti pohybem, který nastal teprve zcela určitým ochlazením. Teprve takto sražené mohly se státi hmotně hmatatelnými a viditelnými.
 +
 +Přes toto zviditelnění v ochlazení zůstává ještě v každém tom druhu určité vlastní záření, takže i horniny mají své vlastní záření, které je současně udržuje pohromadě.
 +
 +Nyní je hornina vydána všanc působení vzduchu a vlhkosti, jakož i rozdílným teplotám, zejména na svém povrchu. Časem přinášejí tato působení na zevní vrstvě změny, které nazýváme zvětráním.
 +
 +Protože vlastní vyzařování horniny proniká zvětralou vrstvou ven a tím ji, obrazně řečeno, prožhavuje,​ mění se toto záření takovým prožhavením ještě dříve než může působit navenek, protože zvětrání přivodilo změnu zevní vrstvy horniny.
 +
 +Tato zcela přirozená změna záření dává jí však také změněné vlastnosti. Dosáhla-li tato změna vyzařování horniny zcela určitého stupně, poskytuje možnost k srážení zatím ještě ve všeobecném záření neviditelně odpočívajících semen lišejníků a mechů.
 +
 +Tato semena jsou druhem záření zvětralé horniny přitahována. Připravení bytostní pomocníci je pečlivě ukládají, pomáhají jim k zrání a opatrují vzrůst z nich vzniklých rostlin, které svým složením opět vyvíjejí své vlastní záření.
 +
 +Když pak zvadnou a rozpadávají se, nastává v jejich vyzařování opět změna, která ve zcela určitém stavu poskytuje cestu ke srážení semen jiných rostlin. Všude při této práci jsou činní laskaví a pomáhající bytostní pomocníci, kteří se mohou utvářeti pod působením změn vyzařování ještě před hrubším srážením semenných částí. Jsou to mnohými lidmi tak často vídaní gnomové, skřítci atd.
 +
 +Tak to jde stále dál ve výstavbě nebo ve vývoji, jak tomu chcete říci. Záření dávají ve svých změnách neustálé možnosti ke srážení nových druhů a jejich vývojů.
 +
 +Tak vznikají nejrozličnější druhy rostlin ve zcela zákonité výstavbě, která je udržována a může se projevovati jen ve změnách vyzařování.
 +
 +Sloučením vyzařování hornin, rozkládajících se rostlin, vody, tak jako vzduchu a země, vznikají při zcela zákonitě určeném počtu a druhu také první zvířata, jejichž hrubohmotná semena jsou rovněž klidně a neviditelně obsažena ve všeobecném vyzařování.
 +
 +Taková určitá a již vhodná směs záření přitahuje z hlavního vyzařování,​ které všechno neustále obklopuje, magneticky nacházející se tam části a tak se formuje nejprve //semeno// jako sraženina, ne snad zvíře, které se z takto stažených semen teprve vyvíjí.
 +
 +Tím je také učiněn konec okřídleným slovům hádanky: Co bylo na světě dříve, slepice nebo vejce?
 +
 +Pak teprve nastal pozvolný vývoj od stupně k stupni, zákonitě řízený změnami vyzařování,​ až nejvýše vyvinuté zvíře ve zcela určitém stavu zralosti dostalo //takové vyzařování krve,// které svým druhem záření přitahovalo a tím dávalo zárodku lidského ducha možnost se vtěliti, zvolna ve zvířecím těle se probouzeti, je přetvářeti,​ aby nakonec //zevně// zformovalo také dnešního člověka s jeho vystupňovaným sebevědomím.
 +
 +Chci vám dát jen v hrubých rysech náznak vzniku, abych zformoval obraz, který by vám ukázal, že //​všechno//​ musí být majetkem Božím, protože vše vzniklo z jeho //​vyzařování//​ a nemůže bez něj vůbec být. ...
 +
 +<​cite>​[[slovo>​sbornik1:​prednaska33|33. Člověk a země.]]</​cite>​
 +</​blockquote>​
 +
 ===== Energie ===== ===== Energie =====
 <​blockquote>​ <​blockquote>​
Řádek 257: Řádek 417:
  
 <​cite>​[[slovo>​poselstvi:​prednaska69|69. V říši démonů a fantomů.]]</​cite>​ <​cite>​[[slovo>​poselstvi:​prednaska69|69. V říši démonů a fantomů.]]</​cite>​
 +</​blockquote>​
 +
 +<​blockquote>​
 +... každé chtění ducha jest pohybem, který v dalším svém působení utváří opět pohyb! ...
 +<​cite>​[[slovo>​doznivani/​prednaska37|37. Na hrubohmotné hranici.]]</​cite>​
 </​blockquote>​ </​blockquote>​
projekty/veda/poselstvi/start.1416240097.txt.gz · Poslední úprava: 17.11.2014 17:01 autor: Marek Ištvánek