Duchovní podpora

... a poskytuji vám tuto Zemi k dozrávání ...

Uživatelské nástroje

Nástroje pro tento web


pismo:proza:bible_a_jeji_vyklad_ve_svetle_pravdy:clanek3

Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Obě strany předchozí revize Předchozí verze
Následující verze
Předchozí verze
pismo:proza:bible_a_jeji_vyklad_ve_svetle_pravdy:clanek3 [03.11.2014 14:44]
Marek Ištvánek
pismo:proza:bible_a_jeji_vyklad_ve_svetle_pravdy:clanek3 [05.11.2014 02:52] (aktuální)
Marek Ištvánek Page moved from pismo:spisy:bible_a_jeji_vyklad_ve_svetle_pravdy:clanek3 to pismo:proza:bible_a_jeji_vyklad_ve_svetle_pravdy:clanek3
Řádek 14: Řádek 14:
 On však není žádným vědoucím, nýbrž jen učeným, čili je učenec! V tom jest veliký rozdíl. On však není žádným vědoucím, nýbrž jen učeným, čili je učenec! V tom jest veliký rozdíl.
  
-Nyní zde má být uveden nejprve příklad z odpovědí na otázky, který nám ukáže ž i v é vysvětlení bible jako protiklad pouhého rozumového výkladu.+Nyní zde má být uveden nejprve příklad z odpovědí na otázky, který nám ukáže ​//živé// ​vysvětlení bible jako protiklad pouhého rozumového výkladu.
  
 **Otázka:​** **Otázka:​**
Řádek 42: Řádek 42:
 »To jsou ti, kteří přišli z velikého soužení a umyli svá roucha a zbílili je v krvi Beránkově. Proto jsou před trůnem Božím, a slouží Mu dnem i nocí v ochraně Jeho. A ten, který sedí na trůně, zastiňovati je bude.«. »To jsou ti, kteří přišli z velikého soužení a umyli svá roucha a zbílili je v krvi Beránkově. Proto jsou před trůnem Božím, a slouží Mu dnem i nocí v ochraně Jeho. A ten, který sedí na trůně, zastiňovati je bude.«.
  
-To všechno je jen bezpodmínečné potvrzení mých přednášek. Vzpomeňte si na mé četné poukazy a vysvětlování o jemnohmotném těle na onom světě, jemuž se říká roucho, oděv ducha, nebo jeho zahalení. Lidé, kteří Slovo Kristovo přijali a podle něho žili, učinili tím v přirozeném důsledku doslovně své jemnohmotné tělo, svůj oděv či roucho, méně hutným a temným, tedy čistším, lehčím a jasnějším,​ takže se mohli vznést vzhůru, a konečně dospět až do světlé říše Boží, které se také říká **r á j** ‚ nad nímž pak již mimo Prastvořených přebývá nebo jest Božské. Jsou to tedy ti lidští duchové, kteří žili podle slov Kristových,​ a tím došli k cíli po cestě, kterou jim On ukázal.+To všechno je jen bezpodmínečné potvrzení mých přednášek. Vzpomeňte si na mé četné poukazy a vysvětlování o jemnohmotném těle na onom světě, jemuž se říká roucho, oděv ducha, nebo jeho zahalení. Lidé, kteří Slovo Kristovo přijali a podle něho žili, učinili tím v přirozeném důsledku doslovně své jemnohmotné tělo, svůj oděv či roucho, méně hutným a temným, tedy čistším, lehčím a jasnějším,​ takže se mohli vznést vzhůru, a konečně dospět až do světlé říše Boží, které se také říká **//ráj//** ‚ nad nímž pak již mimo Prastvořených přebývá nebo jest Božské. Jsou to tedy ti lidští duchové, kteří žili podle slov Kristových,​ a tím došli k cíli po cestě, kterou jim On ukázal.
  
 Také toto omytí v krvi neznamená nic jiného, neboť Kristus, právě tak jako všichni ostatní poslové Páně, nebyl přece přijat lidmi s radostí, nýbrž jako nepřítel rozumové nadvlády byl těmito stoupenci posmíván, haněn, mučen a konečně zavražděn. Musel prolít svou krev, poněvadž Poselství, které přinesl, se tehdejším duchovním vůdcům nelíbilo, poněvadž i oni se podrobili rozumu, a proto také nemohli »rozumět« Poselství Božímu. Také toto omytí v krvi neznamená nic jiného, neboť Kristus, právě tak jako všichni ostatní poslové Páně, nebyl přece přijat lidmi s radostí, nýbrž jako nepřítel rozumové nadvlády byl těmito stoupenci posmíván, haněn, mučen a konečně zavražděn. Musel prolít svou krev, poněvadž Poselství, které přinesl, se tehdejším duchovním vůdcům nelíbilo, poněvadž i oni se podrobili rozumu, a proto také nemohli »rozumět« Poselství Božímu.
  
-Kdo však přijal živě Jeho Slovo, pro které byl On sám odsouzen jako rouhač Bohu, omyl se tím obrazně v Jeho krvi. Neboť **S l o v o** mu umožnilo, aby šel po správné cestě, která jedině byla správná a schopná ho omýt a očistit, a která byla poznamenána krví násilné smrti nositele Slova. To však neznamená žádné usmíření Boha s lidstvem, a nemění to nic na zločinu ukřižování. Také to neznamená žádné snímání nebo přejímání lidských hříchů!+Kdo však přijal živě Jeho Slovo, pro které byl On sám odsouzen jako rouhač Bohu, omyl se tím obrazně v Jeho krvi. Neboť **//Slovo//** mu umožnilo, aby šel po správné cestě, která jedině byla správná a schopná ho omýt a očistit, a která byla poznamenána krví násilné smrti nositele Slova. To však neznamená žádné usmíření Boha s lidstvem, a nemění to nic na zločinu ukřižování. Také to neznamená žádné snímání nebo přejímání lidských hříchů!
  
 Uvažte sami ještě jednou klidně, co je tu řečeno jasně a zřetelně: Uvažte sami ještě jednou klidně, co je tu řečeno jasně a zřetelně:
Řádek 130: Řádek 130:
 a tím také naši vinu, když ho přestupujeme,​ ačkoliv jej známe. Proto píše Pavel: .... »tak skrze přikázání ukázal hřích celou hloubku své hříšnosti.« ((Římanům 7, 13)) Je to táž myšlenka, kterou vyjádřil Ježíš, když hovořil o služebníku,​ který zná vůli svého Pána, a přece se nepřipravil. ((Lukáš 12, 47 - 48)) Právě tak se říká v Poselství Grálu: a tím také naši vinu, když ho přestupujeme,​ ačkoliv jej známe. Proto píše Pavel: .... »tak skrze přikázání ukázal hřích celou hloubku své hříšnosti.« ((Římanům 7, 13)) Je to táž myšlenka, kterou vyjádřil Ježíš, když hovořil o služebníku,​ který zná vůli svého Pána, a přece se nepřipravil. ((Lukáš 12, 47 - 48)) Právě tak se říká v Poselství Grálu:
  
-»Děkuj vroucně za to, že ti Vykupitel svým Slovem znovu otevřel cestu k odpuštění tvých hříchů, a opusť toto místo s vážným předsevzetím,​ že půjdeš označenou cestou, aby ti mohlo být odpuštěno. Jít touto označenou cestou neznamená však jen naučit se slova a věřit v ně, nýbrž je nutno Slovo **ž í t i !** Pranic by ti nepomohlo v ně věřit, považovat je za správné a nejednat ve všem také podle něho. Naopak jsi na tom hůře, než ti, kdo o Slově nic nevědí. Proto probuď se, pozemský čas je pro tebe drahocenný!«.+»Děkuj vroucně za to, že ti Vykupitel svým Slovem znovu otevřel cestu k odpuštění tvých hříchů, a opusť toto místo s vážným předsevzetím,​ že půjdeš označenou cestou, aby ti mohlo být odpuštěno. Jít touto označenou cestou neznamená však jen naučit se slova a věřit v ně, nýbrž je nutno Slovo **//žíti!//** Pranic by ti nepomohlo v ně věřit, považovat je za správné a nejednat ve všem také podle něho. Naopak jsi na tom hůře, než ti, kdo o Slově nic nevědí. Proto probuď se, pozemský čas je pro tebe drahocenný!«.
  
 11) Apoštol Pavel neříká, 11) Apoštol Pavel neříká,
Řádek 136: Řádek 136:
 že můžeme být spravedliví beze skutků, tedy jedině skrze víru. On říká spíše: »Beze skutků zákona.«. To je veliký rozdíl. Skutky zákona jsou »vlastní« a pak »sobecké«:​ že můžeme být spravedliví beze skutků, tedy jedině skrze víru. On říká spíše: »Beze skutků zákona.«. To je veliký rozdíl. Skutky zákona jsou »vlastní« a pak »sobecké«:​
  
-a) zákon židovského kultu a obřadu, b) každé mravní jednání, které je zrozeno z vlastního chtění. (Poselství Grálu tomu říká z rozumového chtění.) ​+  * a) zákon židovského kultu a obřadu, 
 +  * b) každé mravní jednání, které je zrozeno z vlastního chtění. (Poselství Grálu tomu říká z rozumového chtění.) ​
  
 12) Víra beze skutků je mrtvá. 12) Víra beze skutků je mrtvá.
pismo/proza/bible_a_jeji_vyklad_ve_svetle_pravdy/clanek3.1415022297.txt.gz · Poslední úprava: 03.11.2014 14:44 autor: Marek Ištvánek