Duchovní podpora

... a poskytuji vám tuto Zemi k dozrávání ...

Uživatelské nástroje

Nástroje pro tento web


pismo:proza:bible_a_jeji_vyklad_ve_svetle_pravdy:clanek3

Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Obě strany předchozí revize Předchozí verze
Následující verze
Předchozí verze
pismo:proza:bible_a_jeji_vyklad_ve_svetle_pravdy:clanek3 [03.11.2014 14:44]
Marek Ištvánek
pismo:proza:bible_a_jeji_vyklad_ve_svetle_pravdy:clanek3 [05.11.2014 02:52] (aktuální)
Marek Ištvánek Page moved from pismo:spisy:bible_a_jeji_vyklad_ve_svetle_pravdy:clanek3 to pismo:proza:bible_a_jeji_vyklad_ve_svetle_pravdy:clanek3
Řádek 14: Řádek 14:
 On však není žádným vědoucím, nýbrž jen učeným, čili je učenec! V tom jest veliký rozdíl. On však není žádným vědoucím, nýbrž jen učeným, čili je učenec! V tom jest veliký rozdíl.
  
-Nyní zde má být uveden nejprve příklad z odpovědí na otázky, který nám ukáže ž i v é vysvětlení bible jako protiklad pouhého rozumového výkladu.+Nyní zde má být uveden nejprve příklad z odpovědí na otázky, který nám ukáže ​//živé// ​vysvětlení bible jako protiklad pouhého rozumového výkladu.
  
 **Otázka:​** **Otázka:​**
Řádek 42: Řádek 42:
 »To jsou ti, kteří přišli z velikého soužení a umyli svá roucha a zbílili je v krvi Beránkově. Proto jsou před trůnem Božím, a slouží Mu dnem i nocí v ochraně Jeho. A ten, který sedí na trůně, zastiňovati je bude.«. »To jsou ti, kteří přišli z velikého soužení a umyli svá roucha a zbílili je v krvi Beránkově. Proto jsou před trůnem Božím, a slouží Mu dnem i nocí v ochraně Jeho. A ten, který sedí na trůně, zastiňovati je bude.«.
  
-To všechno je jen bezpodmínečné potvrzení mých přednášek. Vzpomeňte si na mé četné poukazy a vysvětlování o jemnohmotném těle na onom světě, jemuž se říká roucho, oděv ducha, nebo jeho zahalení. Lidé, kteří Slovo Kristovo přijali a podle něho žili, učinili tím v přirozeném důsledku doslovně své jemnohmotné tělo, svůj oděv či roucho, méně hutným a temným, tedy čistším, lehčím a jasnějším,​ takže se mohli vznést vzhůru, a konečně dospět až do světlé říše Boží, které se také říká **r á j** ‚ nad nímž pak již mimo Prastvořených přebývá nebo jest Božské. Jsou to tedy ti lidští duchové, kteří žili podle slov Kristových,​ a tím došli k cíli po cestě, kterou jim On ukázal.+To všechno je jen bezpodmínečné potvrzení mých přednášek. Vzpomeňte si na mé četné poukazy a vysvětlování o jemnohmotném těle na onom světě, jemuž se říká roucho, oděv ducha, nebo jeho zahalení. Lidé, kteří Slovo Kristovo přijali a podle něho žili, učinili tím v přirozeném důsledku doslovně své jemnohmotné tělo, svůj oděv či roucho, méně hutným a temným, tedy čistším, lehčím a jasnějším,​ takže se mohli vznést vzhůru, a konečně dospět až do světlé říše Boží, které se také říká **//ráj//** ‚ nad nímž pak již mimo Prastvořených přebývá nebo jest Božské. Jsou to tedy ti lidští duchové, kteří žili podle slov Kristových,​ a tím došli k cíli po cestě, kterou jim On ukázal.
  
 Také toto omytí v krvi neznamená nic jiného, neboť Kristus, právě tak jako všichni ostatní poslové Páně, nebyl přece přijat lidmi s radostí, nýbrž jako nepřítel rozumové nadvlády byl těmito stoupenci posmíván, haněn, mučen a konečně zavražděn. Musel prolít svou krev, poněvadž Poselství, které přinesl, se tehdejším duchovním vůdcům nelíbilo, poněvadž i oni se podrobili rozumu, a proto také nemohli »rozumět« Poselství Božímu. Také toto omytí v krvi neznamená nic jiného, neboť Kristus, právě tak jako všichni ostatní poslové Páně, nebyl přece přijat lidmi s radostí, nýbrž jako nepřítel rozumové nadvlády byl těmito stoupenci posmíván, haněn, mučen a konečně zavražděn. Musel prolít svou krev, poněvadž Poselství, které přinesl, se tehdejším duchovním vůdcům nelíbilo, poněvadž i oni se podrobili rozumu, a proto také nemohli »rozumět« Poselství Božímu.
  
-Kdo však přijal živě Jeho Slovo, pro které byl On sám odsouzen jako rouhač Bohu, omyl se tím obrazně v Jeho krvi. Neboť **S l o v o** mu umožnilo, aby šel po správné cestě, která jedině byla správná a schopná ho omýt a očistit, a která byla poznamenána krví násilné smrti nositele Slova. To však neznamená žádné usmíření Boha s lidstvem, a nemění to nic na zločinu ukřižování. Také to neznamená žádné snímání nebo přejímání lidských hříchů!+Kdo však přijal živě Jeho Slovo, pro které byl On sám odsouzen jako rouhač Bohu, omyl se tím obrazně v Jeho krvi. Neboť **//Slovo//** mu umožnilo, aby šel po správné cestě, která jedině byla správná a schopná ho omýt a očistit, a která byla poznamenána krví násilné smrti nositele Slova. To však neznamená žádné usmíření Boha s lidstvem, a nemění to nic na zločinu ukřižování. Také to neznamená žádné snímání nebo přejímání lidských hříchů!
  
 Uvažte sami ještě jednou klidně, co je tu řečeno jasně a zřetelně: Uvažte sami ještě jednou klidně, co je tu řečeno jasně a zřetelně:
Řádek 130: Řádek 130:
 a tím také naši vinu, když ho přestupujeme,​ ačkoliv jej známe. Proto píše Pavel: .... »tak skrze přikázání ukázal hřích celou hloubku své hříšnosti.« ((Římanům 7, 13)) Je to táž myšlenka, kterou vyjádřil Ježíš, když hovořil o služebníku,​ který zná vůli svého Pána, a přece se nepřipravil. ((Lukáš 12, 47 - 48)) Právě tak se říká v Poselství Grálu: a tím také naši vinu, když ho přestupujeme,​ ačkoliv jej známe. Proto píše Pavel: .... »tak skrze přikázání ukázal hřích celou hloubku své hříšnosti.« ((Římanům 7, 13)) Je to táž myšlenka, kterou vyjádřil Ježíš, když hovořil o služebníku,​ který zná vůli svého Pána, a přece se nepřipravil. ((Lukáš 12, 47 - 48)) Právě tak se říká v Poselství Grálu:
  
-»Děkuj vroucně za to, že ti Vykupitel svým Slovem znovu otevřel cestu k odpuštění tvých hříchů, a opusť toto místo s vážným předsevzetím,​ že půjdeš označenou cestou, aby ti mohlo být odpuštěno. Jít touto označenou cestou neznamená však jen naučit se slova a věřit v ně, nýbrž je nutno Slovo **ž í t i !** Pranic by ti nepomohlo v ně věřit, považovat je za správné a nejednat ve všem také podle něho. Naopak jsi na tom hůře, než ti, kdo o Slově nic nevědí. Proto probuď se, pozemský čas je pro tebe drahocenný!«.+»Děkuj vroucně za to, že ti Vykupitel svým Slovem znovu otevřel cestu k odpuštění tvých hříchů, a opusť toto místo s vážným předsevzetím,​ že půjdeš označenou cestou, aby ti mohlo být odpuštěno. Jít touto označenou cestou neznamená však jen naučit se slova a věřit v ně, nýbrž je nutno Slovo **//žíti!//** Pranic by ti nepomohlo v ně věřit, považovat je za správné a nejednat ve všem také podle něho. Naopak jsi na tom hůře, než ti, kdo o Slově nic nevědí. Proto probuď se, pozemský čas je pro tebe drahocenný!«.
  
 11) Apoštol Pavel neříká, 11) Apoštol Pavel neříká,
Řádek 136: Řádek 136:
 že můžeme být spravedliví beze skutků, tedy jedině skrze víru. On říká spíše: »Beze skutků zákona.«. To je veliký rozdíl. Skutky zákona jsou »vlastní« a pak »sobecké«:​ že můžeme být spravedliví beze skutků, tedy jedině skrze víru. On říká spíše: »Beze skutků zákona.«. To je veliký rozdíl. Skutky zákona jsou »vlastní« a pak »sobecké«:​
  
-a) zákon židovského kultu a obřadu, b) každé mravní jednání, které je zrozeno z vlastního chtění. (Poselství Grálu tomu říká z rozumového chtění.) ​+  * a) zákon židovského kultu a obřadu, 
 +  * b) každé mravní jednání, které je zrozeno z vlastního chtění. (Poselství Grálu tomu říká z rozumového chtění.) ​
  
 12) Víra beze skutků je mrtvá. 12) Víra beze skutků je mrtvá.
Řádek 176: Řádek 177:
 Zjasnění se také nevztahuje na pozemské tělo, nýbrž na člověka samotného, který jest duchem, a který po odložení pozemského těla a ostatních na něm visících, zahalujících strusek, začíná stále jasněji svítit skrze své obaly. Zjasnění se také nevztahuje na pozemské tělo, nýbrž na člověka samotného, který jest duchem, a který po odložení pozemského těla a ostatních na něm visících, zahalujících strusek, začíná stále jasněji svítit skrze své obaly.
  
-**Nastává** nová doba, která odstraní všechny pochybnosti a nechá vzniknout novému vědění o Bohu v čistším, živějším rouchu, což ovšem velikost tehdejší oběti Syna Božího nikterak nezmenší, nýbrž postaví ji do mnohem zářivějšího světla, poněvadž lidský duch bude o tom více vědět, a nebude mít jen nejasnou víru, která v sobě nemá žádnou živoucí sílu.«. (([[slovo>​odpovedi|Odpovědi na otázky]])+**Nastává** nová doba, která odstraní všechny pochybnosti a nechá vzniknout novému vědění o Bohu v čistším, živějším rouchu, což ovšem velikost tehdejší oběti Syna Božího nikterak nezmenší, nýbrž postaví ji do mnohem zářivějšího světla, poněvadž lidský duch bude o tom více vědět, a nebude mít jen nejasnou víru, která v sobě nemá žádnou živoucí sílu.«. (([[slovo>​odpovedi|Odpovědi na otázky]]))
  
 Nyní ovšem velmi dobře víme, že každý teolog bez jakýchkoli obtíží může uvésti řadu slov z bible, která není možno vyložit nebo vysvětlit ve smyslu Poselství Grálu. Učedníci například věřili, že Ježíš označením Syna Člověka mínil sám sebe! Nyní ovšem velmi dobře víme, že každý teolog bez jakýchkoli obtíží může uvésti řadu slov z bible, která není možno vyložit nebo vysvětlit ve smyslu Poselství Grálu. Učedníci například věřili, že Ježíš označením Syna Člověka mínil sám sebe!
pismo/proza/bible_a_jeji_vyklad_ve_svetle_pravdy/clanek3.1415022245.txt.gz · Poslední úprava: 03.11.2014 14:44 autor: Marek Ištvánek