Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
Následující verze | Předchozí verze | ||
pismo:proza:bible_a_jeji_vyklad_ve_svetle_pravdy:clanek3 [03.11.2014 14:43] Marek Ištvánek vytvořeno |
pismo:proza:bible_a_jeji_vyklad_ve_svetle_pravdy:clanek3 [05.11.2014 02:52] (aktuální) Marek Ištvánek Page moved from pismo:spisy:bible_a_jeji_vyklad_ve_svetle_pravdy:clanek3 to pismo:proza:bible_a_jeji_vyklad_ve_svetle_pravdy:clanek3 |
||
---|---|---|---|
Řádek 14: | Řádek 14: | ||
On však není žádným vědoucím, nýbrž jen učeným, čili je učenec! V tom jest veliký rozdíl. | On však není žádným vědoucím, nýbrž jen učeným, čili je učenec! V tom jest veliký rozdíl. | ||
- | Nyní zde má být uveden nejprve příklad z odpovědí na otázky, který nám ukáže ž i v é vysvětlení bible jako protiklad pouhého rozumového výkladu. | + | Nyní zde má být uveden nejprve příklad z odpovědí na otázky, který nám ukáže //živé// vysvětlení bible jako protiklad pouhého rozumového výkladu. |
**Otázka:** | **Otázka:** | ||
Řádek 42: | Řádek 42: | ||
»To jsou ti, kteří přišli z velikého soužení a umyli svá roucha a zbílili je v krvi Beránkově. Proto jsou před trůnem Božím, a slouží Mu dnem i nocí v ochraně Jeho. A ten, který sedí na trůně, zastiňovati je bude.«. | »To jsou ti, kteří přišli z velikého soužení a umyli svá roucha a zbílili je v krvi Beránkově. Proto jsou před trůnem Božím, a slouží Mu dnem i nocí v ochraně Jeho. A ten, který sedí na trůně, zastiňovati je bude.«. | ||
- | To všechno je jen bezpodmínečné potvrzení mých přednášek. Vzpomeňte si na mé četné poukazy a vysvětlování o jemnohmotném těle na onom světě, jemuž se říká roucho, oděv ducha, nebo jeho zahalení. Lidé, kteří Slovo Kristovo přijali a podle něho žili, učinili tím v přirozeném důsledku doslovně své jemnohmotné tělo, svůj oděv či roucho, méně hutným a temným, tedy čistším, lehčím a jasnějším, takže se mohli vznést vzhůru, a konečně dospět až do světlé říše Boží, které se také říká **r á j** ‚ nad nímž pak již mimo Prastvořených přebývá nebo jest Božské. Jsou to tedy ti lidští duchové, kteří žili podle slov Kristových, a tím došli k cíli po cestě, kterou jim On ukázal. | + | To všechno je jen bezpodmínečné potvrzení mých přednášek. Vzpomeňte si na mé četné poukazy a vysvětlování o jemnohmotném těle na onom světě, jemuž se říká roucho, oděv ducha, nebo jeho zahalení. Lidé, kteří Slovo Kristovo přijali a podle něho žili, učinili tím v přirozeném důsledku doslovně své jemnohmotné tělo, svůj oděv či roucho, méně hutným a temným, tedy čistším, lehčím a jasnějším, takže se mohli vznést vzhůru, a konečně dospět až do světlé říše Boží, které se také říká **//ráj//** ‚ nad nímž pak již mimo Prastvořených přebývá nebo jest Božské. Jsou to tedy ti lidští duchové, kteří žili podle slov Kristových, a tím došli k cíli po cestě, kterou jim On ukázal. |
Také toto omytí v krvi neznamená nic jiného, neboť Kristus, právě tak jako všichni ostatní poslové Páně, nebyl přece přijat lidmi s radostí, nýbrž jako nepřítel rozumové nadvlády byl těmito stoupenci posmíván, haněn, mučen a konečně zavražděn. Musel prolít svou krev, poněvadž Poselství, které přinesl, se tehdejším duchovním vůdcům nelíbilo, poněvadž i oni se podrobili rozumu, a proto také nemohli »rozumět« Poselství Božímu. | Také toto omytí v krvi neznamená nic jiného, neboť Kristus, právě tak jako všichni ostatní poslové Páně, nebyl přece přijat lidmi s radostí, nýbrž jako nepřítel rozumové nadvlády byl těmito stoupenci posmíván, haněn, mučen a konečně zavražděn. Musel prolít svou krev, poněvadž Poselství, které přinesl, se tehdejším duchovním vůdcům nelíbilo, poněvadž i oni se podrobili rozumu, a proto také nemohli »rozumět« Poselství Božímu. | ||
- | Kdo však přijal živě Jeho Slovo, pro které byl On sám odsouzen jako rouhač Bohu, omyl se tím obrazně v Jeho krvi. Neboť **S l o v o** mu umožnilo, aby šel po správné cestě, která jedině byla správná a schopná ho omýt a očistit, a která byla poznamenána krví násilné smrti nositele Slova. To však neznamená žádné usmíření Boha s lidstvem, a nemění to nic na zločinu ukřižování. Také to neznamená žádné snímání nebo přejímání lidských hříchů! | + | Kdo však přijal živě Jeho Slovo, pro které byl On sám odsouzen jako rouhač Bohu, omyl se tím obrazně v Jeho krvi. Neboť **//Slovo//** mu umožnilo, aby šel po správné cestě, která jedině byla správná a schopná ho omýt a očistit, a která byla poznamenána krví násilné smrti nositele Slova. To však neznamená žádné usmíření Boha s lidstvem, a nemění to nic na zločinu ukřižování. Také to neznamená žádné snímání nebo přejímání lidských hříchů! |
Uvažte sami ještě jednou klidně, co je tu řečeno jasně a zřetelně: | Uvažte sami ještě jednou klidně, co je tu řečeno jasně a zřetelně: | ||
Řádek 56: | Řádek 56: | ||
Také ostatní podání ve Zjevení Janově hovoří pří líčení osudu lidstva zřetelně o pravém opaku, když na zemi a na celé lidstvo byly vylity misky Božího hněvu, což jistě nelze považovat za známku usmíření za to, že lidé prolili krev Kristovu, ale je z toho zřetelně vidět, že je to trest! | Také ostatní podání ve Zjevení Janově hovoří pří líčení osudu lidstva zřetelně o pravém opaku, když na zemi a na celé lidstvo byly vylity misky Božího hněvu, což jistě nelze považovat za známku usmíření za to, že lidé prolili krev Kristovu, ale je z toho zřetelně vidět, že je to trest! | ||
- | Kdo toto všecko, tak jasně vyjádřené a všemu logickému myšlení tak blízké nechce pochopit, tomu přirozeně není možno pomoci. Takoví lidé jsou příliš pohodlní, než aby se vzchopili, a musí proto zahynout, poněvadž bez očištěného roucha, které by ovšem museli očistit sami, nemohou stoupat vzhůru ke Světlu. Je tolik badatelů v bibli, ale nikdy se nestanou znalci Bible.« (([[slovo>odpovedi|Odpovědi na otázky]]) | + | Kdo toto všecko, tak jasně vyjádřené a všemu logickému myšlení tak blízké nechce pochopit, tomu přirozeně není možno pomoci. Takoví lidé jsou příliš pohodlní, než aby se vzchopili, a musí proto zahynout, poněvadž bez očištěného roucha, které by ovšem museli očistit sami, nemohou stoupat vzhůru ke Světlu. Je tolik badatelů v bibli, ale nikdy se nestanou znalci Bible.« (([[slovo>odpovedi|Odpovědi na otázky]])) |
Jako druhý příklad uvedeme ono místo z 2. epištoly ke Korintským, kde Pavel mluví o úřadu, který hlásá usmíření. Správné pochopení těchto slov bude ((2. list Korintských 5, 18 - 20)) získáno tak, když budeme vycházet z následující úvahy, která je uvedena v přednášce o Kristových slovech: »Nepadněte v protivenství!«. | Jako druhý příklad uvedeme ono místo z 2. epištoly ke Korintským, kde Pavel mluví o úřadu, který hlásá usmíření. Správné pochopení těchto slov bude ((2. list Korintských 5, 18 - 20)) získáno tak, když budeme vycházet z následující úvahy, která je uvedena v přednášce o Kristových slovech: »Nepadněte v protivenství!«. | ||
Řádek 130: | Řádek 130: | ||
a tím také naši vinu, když ho přestupujeme, ačkoliv jej známe. Proto píše Pavel: .... »tak skrze přikázání ukázal hřích celou hloubku své hříšnosti.« ((Římanům 7, 13)) Je to táž myšlenka, kterou vyjádřil Ježíš, když hovořil o služebníku, který zná vůli svého Pána, a přece se nepřipravil. ((Lukáš 12, 47 - 48)) Právě tak se říká v Poselství Grálu: | a tím také naši vinu, když ho přestupujeme, ačkoliv jej známe. Proto píše Pavel: .... »tak skrze přikázání ukázal hřích celou hloubku své hříšnosti.« ((Římanům 7, 13)) Je to táž myšlenka, kterou vyjádřil Ježíš, když hovořil o služebníku, který zná vůli svého Pána, a přece se nepřipravil. ((Lukáš 12, 47 - 48)) Právě tak se říká v Poselství Grálu: | ||
- | »Děkuj vroucně za to, že ti Vykupitel svým Slovem znovu otevřel cestu k odpuštění tvých hříchů, a opusť toto místo s vážným předsevzetím, že půjdeš označenou cestou, aby ti mohlo být odpuštěno. Jít touto označenou cestou neznamená však jen naučit se slova a věřit v ně, nýbrž je nutno Slovo **ž í t i !** Pranic by ti nepomohlo v ně věřit, považovat je za správné a nejednat ve všem také podle něho. Naopak jsi na tom hůře, než ti, kdo o Slově nic nevědí. Proto probuď se, pozemský čas je pro tebe drahocenný!«. | + | »Děkuj vroucně za to, že ti Vykupitel svým Slovem znovu otevřel cestu k odpuštění tvých hříchů, a opusť toto místo s vážným předsevzetím, že půjdeš označenou cestou, aby ti mohlo být odpuštěno. Jít touto označenou cestou neznamená však jen naučit se slova a věřit v ně, nýbrž je nutno Slovo **//žíti!//** Pranic by ti nepomohlo v ně věřit, považovat je za správné a nejednat ve všem také podle něho. Naopak jsi na tom hůře, než ti, kdo o Slově nic nevědí. Proto probuď se, pozemský čas je pro tebe drahocenný!«. |
11) Apoštol Pavel neříká, | 11) Apoštol Pavel neříká, | ||
Řádek 136: | Řádek 136: | ||
že můžeme být spravedliví beze skutků, tedy jedině skrze víru. On říká spíše: »Beze skutků zákona.«. To je veliký rozdíl. Skutky zákona jsou »vlastní« a pak »sobecké«: | že můžeme být spravedliví beze skutků, tedy jedině skrze víru. On říká spíše: »Beze skutků zákona.«. To je veliký rozdíl. Skutky zákona jsou »vlastní« a pak »sobecké«: | ||
- | > a) zákon židovského kultu a obřadu, b) každé mravní jednání, které je zrozeno z vlastního chtění. (Poselství Grálu tomu říká z rozumového chtění.) | + | * a) zákon židovského kultu a obřadu, |
+ | * b) každé mravní jednání, které je zrozeno z vlastního chtění. (Poselství Grálu tomu říká z rozumového chtění.) | ||
12) Víra beze skutků je mrtvá. | 12) Víra beze skutků je mrtvá. | ||
Řádek 176: | Řádek 177: | ||
Zjasnění se také nevztahuje na pozemské tělo, nýbrž na člověka samotného, který jest duchem, a který po odložení pozemského těla a ostatních na něm visících, zahalujících strusek, začíná stále jasněji svítit skrze své obaly. | Zjasnění se také nevztahuje na pozemské tělo, nýbrž na člověka samotného, který jest duchem, a který po odložení pozemského těla a ostatních na něm visících, zahalujících strusek, začíná stále jasněji svítit skrze své obaly. | ||
- | **Nastává** nová doba, která odstraní všechny pochybnosti a nechá vzniknout novému vědění o Bohu v čistším, živějším rouchu, což ovšem velikost tehdejší oběti Syna Božího nikterak nezmenší, nýbrž postaví ji do mnohem zářivějšího světla, poněvadž lidský duch bude o tom více vědět, a nebude mít jen nejasnou víru, která v sobě nemá žádnou živoucí sílu.«. (([[slovo>odpovedi|Odpovědi na otázky]]) | + | **Nastává** nová doba, která odstraní všechny pochybnosti a nechá vzniknout novému vědění o Bohu v čistším, živějším rouchu, což ovšem velikost tehdejší oběti Syna Božího nikterak nezmenší, nýbrž postaví ji do mnohem zářivějšího světla, poněvadž lidský duch bude o tom více vědět, a nebude mít jen nejasnou víru, která v sobě nemá žádnou živoucí sílu.«. (([[slovo>odpovedi|Odpovědi na otázky]])) |
Nyní ovšem velmi dobře víme, že každý teolog bez jakýchkoli obtíží může uvésti řadu slov z bible, která není možno vyložit nebo vysvětlit ve smyslu Poselství Grálu. Učedníci například věřili, že Ježíš označením Syna Člověka mínil sám sebe! | Nyní ovšem velmi dobře víme, že každý teolog bez jakýchkoli obtíží může uvésti řadu slov z bible, která není možno vyložit nebo vysvětlit ve smyslu Poselství Grálu. Učedníci například věřili, že Ježíš označením Syna Člověka mínil sám sebe! |