====== Matematika ====== Matematika je jazyk pro vyjádření a popis Stvoření, podobně jako jiné jazyky, které známe a používáme. Vyspělejší jazyk dovede přesněji a jasněji podat pravou skutečnost. Jak tedy vypadá takový vyspělý matematický jazyk, který odpovídá [[slovo:start|Poselství Grálu]]? Zkusme se mu přiblížit a použít některé kameny, které jsem [[projekty:veda:poselstvi:start|vybral]] a [[projekty:veda:pohyb:start|skládal]] do zákonitostí: * Pojem prostoru a času je závislý na světelnosti úrovně Stvoření * Oba vyplývají z pohybů dané úrovně Stvoření * Co se týče času, existuje jen //teď// či //nyní// * Není tedy samostatným matematickým rozměrem a čas, který vnímáme vychází z proměn pohybů probíhajících postupně nyní * Co se týče prostoru, metrika (vzdálenosti, úhly apod.) vyplývá z pohybů * Popis pohybu by tedy měl být nemetrický a metrika by měla vyplynout z pohybu (dynamický prostor) ===== Popis pohybu ===== Z předchozího lze hledat tento nemetrický popis pohybu ve Stvoření i v Boží sféře. ==== Prvky prostoru ==== Nejjednodušší objekt, který může vytyčit ("3-rozměrný") prostor i směry se jeví jako (pravidelný) čtyřstěn ((nejjednodušší z pěti pravidelných "Platónských" těles: 4-, 6-, 8-, 12-, 20- stěn)). Má 4 vrcholy (body), 6 hran (přímek) a 4 stěny (roviny). Jedna z možností je použití určitého popisu prvků prostoru jako * prázdno * body * přímky * roviny * objem (celý prostor) Geometrie je původně nauka o měření země. V našem případě jde spíš o topologii, tedy nauku o prostoru. Projektivní geometrie může zahrnovat topologii i geometrii a dívá se na prostor různými pohledy, podle toho, co považuje za základní prvky ((dnešní matematikou často nevhodně nazývané vektory)), ze kterých odvozuje ostatní. "N-rozměrnost" pak vychází z počtu (N) "nezávislých" prvků ((nelze je odvodit z jiných prvků)). Základní prvky mohou být například: * Body ("4-rozměrný") * Spojováním bodů vznikají "rozprostřenější" prvky * Dva různé body formují spojením přímku jimi procházející * Tři různé body neležící všechny v přímce formují spojením rovinu jimi procházející * Čtyři různé body neležící všechny v přímce ani rovině formují spojením celý prostor jimi procházející * Přímky ("6-rozměrný" nebo 2 krát "3-rozměrný") * Roviny ("4-rozměrný") * Protínáním rovin vznikají méně "rozprostřené" prvky * Dvě různé roviny se protínají v přímce jimi procházející * Tři různé roviny, všechny nerovnoběžné, se protínají v bodě jimi procházejícím * Čtyři různé roviny, všechny nerovnoběžné ani neprotínající se ve stejném bodě, se protínají v prázdno * Kombinace předešlých Prvky //prázdno// a //objem// jsou "1-rozměrné". === Dualita (doplněk) prvků === Princip duality (polarity, doplňku) popisuje například duální vztah mezi body a rovinami (stěnami čtyřstěnu ležícími naproti vrcholů) jako dva pohledy na týž prostor. V tomto případě pak máme 4 dvojice duálních prvků (bod duální k rovině a naopak). Můžeme ho ale rozšířit i na přímky, z nichž 3 vycházejí z jednoho Bodu Počátku (čtyřstěnu) a ostatní 3 tvoří rovinu horizontu (konce) ležící naproti Počátku. V tomto případě pak máme 3 dvojice duálních prvků, což je méně, než v předešlém případě bodů a rovin. Méně je jednodušší a tudíž by to měla být lepší cesta. Také můžeme považovat prázdno a objem za doplněk. ==== Prvky pohybu ==== Z hlediska popisu pohybu pak projektivní geometrie nabízí (projektivní) transformace či pohyby, které proměňují prvky. Například: * Přímočarý posun * Daný mezi dvěma různými body nebo rovnoběžnými rovinami apod. * Aktivní, mužský, dávající, ženoucí princip vedoucí k rozvinování (explozi) * Otáčení kolem přímé osy * Daný dvěma nerovnoběžnými rovinami protínajícími se v ose otáčení apod. * Pasivní, ženský, přijímající princip vedoucí ke svinování (implozi) Oba principy mají být ve Stvoření v harmonii a vyrovnané, tedy být celkově neutrální.